Slide 1

Individuele begeleiding 

Ieder kind heeft individuele aandacht nodig om te kunnen groeien (relatie). Wanneer de ontwikkeling niet vanzelf tot stand komt, dan biedt So Vie een op het kind afgestemde aanpak. Vanuit een ontwikkelingsgerichte benadering en door het ervaren van succes moet het vertrouwen en geloven terugkeren (competentie). Stapsgewijs realiseren van begrijpen en het kunnen oefenen met jezelf en anderen (groepen) realiseert een veilige weg met als uitgangspunt het ervaren van resultaat (autonomie).

De begeleiding in het gezin geeft de ruimte om passend en persoonsgebonden aan te bieden. Door deze gepersonaliseerde aanpak kan er nauwkeurig worden ingespeeld op de specifieke behoeften en uitdagingen van elk gezinslid. Dit bevordert niet alleen doelgerichte ondersteuning, maar creëert tevens een sfeer van begrip en betrokkenheid binnen het gezin. Het aanbieden van begeleiding op maat draagt bij aan het welzijn van ieder individu en versterkt de samenhang en het vermogen binnen het gezin als geheel.

Ieder kind wil ergens onderdeel van zijn en een bijdrage leveren. Wanneer je als kind ervaart dat de dingen niet vanzelf gaan en je faalt in wat anderen wel lukt, dan wordt het kunnen vertrouwen een probleem. Begeleiding in een groep waarin alle kinderen nog leren en het heel vanzelfsprekend is dat dingen niet lukken, is dan een enorme opluchting. Je mag zijn wie en hoe je bent, er wordt gezocht naar jouw kwaliteiten en talenten en samen uitgeprobeerd, waardoor jij er weer gewoon mag zijn. Dat maakt dat zo’n groep je een thuis biedt met vriendschappen en de mogelijkheid om met kennis en gedrag te oefenen.

Verblijven (kort verblijf) in een ander thuis in plaats van je eigen huis biedt de plek en de tijd om ondersteund en veilig uit te proberen en te oefenen. Zowel dagbesteding als kort verblijf wordt aangeboden om enerzijds kinderen de kans te geven op zichzelf aangewezen te zijn en daarmee de eigen persoon ruimte te geven om vanuit jezelf te kunnen ontwikkelen en anderzijds om het gezin de mogelijkheid te bieden op te laden en met overtuiging verder te kunnen werken aan een gezond en fijn samenzijn. Van vrijdag op zaterdag wordt er in de even weken verblijf geboden en in vakanties is er ook de mogelijkheid om te verblijven.

Nieuws

Deze periode staat in het teken van de leeronderwerpen emoties, zintuigen en situaties.
We onderzoeken met elkaar welke situaties zorgen voor welke emoties en hoe je dat kunt zien en ervaren. Op die manier wordt de wereld steeds een beetje duidelijker.

Wendy
Tamara, top!
Mijn zonen William en Lucas zijn al enkele jaren in begeleiding bij Tamara, zowel individueel als in groepsverband. Beiden hebben een vorm van autisme (PDD-NOS en Asperger), met Lucas ook nog ADHD. Haar professionele begeleiding heeft de broers, die voorheen moeilijk met elkaar overweg konden, nu beter laten samenwerken en communiceren. Tamara’s inzet is fantastisch!
– Wendy
Amaya
Een droom die realiteit werd
Onze dochter zit nu al 3 jaar bij Tamara. Het verschil is enorm. Tamara werkt in “real time” met de moeilijkheden / mogelijkheden van de kinderen. Dit betekent dat hetgeen de kinderen kunnen bereiken geen grens heeft. Het einddoel dat we hebben, is dat onze dochter kan genieten van wie zij is, vertrouwen in zichzelf heeft en de wereld om haar heen beter kan begrijpen en accepteren. Ja, ik weet dat dit een droom is voor elke ouder, maar met Tamara voel ik dat de droom geen droom meer is, maar een realiteit zal zijn.
– Amaya
Judith
Van “alles mislukt” naar “alles lukt”
Onze zoon Stijn, 11 jaar, met ontwikkelingsachterstand, ADHD en autisme, wordt fantastisch begeleid door Tamara. Als zijn voormalige juf hadden wij al kennis mogen maken met haar gave voor kinderen. Ze benut zijn uitdagingen als kansen en heeft in korte tijd indrukwekkende vooruitgang geboekt. Haar aanpak geeft ons hoop voor Stijns toekomst, waarin zijn gevoel van falen ongetwijfeld zal veranderen in “Alles is gelukt aan mij!”
– Judith
Yvonne
Tamara is geweldig!
Onze zoon van 10, voorheen begeleid door Tamara op school, bloeit op onder haar bijzondere gaven voor kinderen, waarbij ze snel de behoeften en zwakke punten begrijpt, en met duidelijke, rechtvaardige begeleiding heeft ze hem met PDD-NOS sterker gemaakt, resulterend in meer zelfvertrouwen en betere sociale vaardigheden.
– Yvonne
Odilia
Enorm gegroeid op sociaal vlak
Onze zoon had het moeilijk op de middelbare school, vooral met sociale gedragingen. Tamara, zijn docent, bood professionele hulp aan en heeft hem geholpen om beter om te gaan met zijn omgeving en zijn gedrag te beheersen.
We waarderen Tamara’s toewijding en professionaliteit, vooral haar benadering die uitgaat van het kind zelf en niet van vooroordelen.
– Odilia
Caroline
Hartverwarmend enthousiasme
Mijn 11-jarige pleegdochter gaat al een paar jaar naar Tamara voor sociaal-emotionele ondersteuning. In korte tijd zagen we een positieve verandering: een ontspannen contact met anderen, groeiende behoefte om zich te uiten, en Tamara’s hartverwarmende enthousiasme leiden tot een transformatie van een teruggetrokken naar een spontanere meid die de leuke kanten van het leven ontdekt.
– Caroline
previous arrow
next arrow